Pomůžeme vám ušetřit finanční prostředky a zvýšit úroveň vašeho firemního nákupu

Aby vaše vyjednávání nedopadlo špatně

Publikováno: 16. 9. 2015 | rubrika: Osobní rozvoj, Strategie a taktika vyjednávání, Výběrová řízení

kupující a prodávající uzavřeli dohodu

Chcete, aby vás lidé poslouchali? Nedaří se vám druhé přesvědčit? Napadá vás to, co jste měli říci, až po skončení vyjednávání? I sebelepší nápad má jen malou šanci na prosazení, pokud není dobře prezentován. Naučte se proto správně argumentovat a reagovat na námitky. 

A právě schopnosti reagovat na námitky se budeme věnovat podrobněji.

Začtěte se do následujících řádků, protože bez schopnosti reagovat se při přesvědčování a získávání druhých lidí neobejdete.

Nejprve vám však doporučuji podívat se na předchozí článek nazvaný Ne každý nákupčí je dobrý vyjednávač, ve kterém se naučíte podstatu přesvědčivé argumentace.

Přeměňte námitky v souhlas

Námitky jsou přirozenou součástí vyjednávání. Druhá strana tak projevuje svůj nesouhlas. Je důležité rozlišovat, zda se jedná o námitky, které signalizují nezájem, nebo o námitky, které naopak vyjadřují zájem partnera.

Jejich pomocí se chce ujistit, že získá opravdu to, co potřebuje nebo co chce.

Na přeměnu námitek v souhlas je možné se dívat i jako na strategii vyjednávání. Její podstata spočívá v dovednosti předložené námitky správně interpretovat a překonávat, druhého přesvědčit a získat.

Pět základních typů námitek

Existují základní námitky, které reprezentují určitý postoj (a) či směřují k oblastem (b):

Klíč pro správnou reakci na námitky spočívá v její interpretaci.

Chcete se dozvědět více a zdokonalit se ve vyjednávání? Pak právě vám jsou určeny tyto semináře.

Formulace, které vám pomohou získat souhlas v případě, že partner s uzavřením dohody váhá

Položením těchto otázek zjistíte, o jak vážnou námitku se jedná. Případně to, že se jedná o výmluvu. Dále partnera donutíte k tomu, aby vám sdělil skutečné důvody jeho námitek.

10 příčin, které vedou k nesouhlasu partnera

Líbil se vám tento článek? Zmáčkněte tlačítko „To se mi líbí“ či „Share“. Uděláte mi tím radost. 

Jarda Cirkovský

Přečtěte si další články zaměřené na vyjednávání v nákupu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Nejlepší vyjednávač je váš počítač

Podrobný návod, jak realizovat úspěšné výběrové řízení

ebook o firemním nákupu a e-aukcích

X excelentninakup-200x2001

© Benefico s.r.o. • Všechna práva vyhrazena • • Google+

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top