Pomůžeme vám ušetřit finanční prostředky a zvýšit úroveň vašeho firemního nákupu

Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš – příběh mého podnikání

Publikováno: 13. 12. 2017 | rubrika: Příběhy

Letos v listopadu to bylo deset let, co jsem se rozhodl znovu začít podnikat. Za tu dobu jsem představil mnoha společnostem způsob, jakým se dá nakupovat levněji. Pomohl v růstu stovkám nákupčích, kteří navštívili moje semináře. Ukázal firmám, jakým směrem se má ubírat jejich firemní nákup, aby byl efektivnější. Zkrátka je za mnou nespočet odpracovaných hodin, které jsou vidět.

Jak to celé začalo

Prvopočátek mého podnikání se datuje do roku 1992. Tehdy jsme s přáteli založili velkoobchodní firmu se sklem, porcelánem a keramikou.

Postupně jsme tento sortiment rozšířili a z garáže jsme se během několika let vypracovali na lídra v oboru s ročním obratem cca 500 milionů korun.

Celou tu dobu jsem se nejvíce věnoval nákupu a prodeji našeho bohatého sortimentu.

O sedm let později jsem podnikání ukončil a nastoupil do nákupního oddělení mezinárodního řetězce. Nákupní branži jsem zůstal věrný až dodnes.

Někdy pomůže náhoda

Postupem času jsem pracoval nejen pro velkoobchodní firmu a mezinárodní řetězce, ale také pro společnost působící v oblasti letecké přepravy a souvisejících pozemních služeb nebo pro společnost zajišťující opravy a údržbu vrtulníků a letadel.

Práce to byla zajímavá, ale stále častěji jsem uvažoval o tom, že svůj osud opět vezmu do svých rukou a začnu podnikat. Nějaký skvělý nápad ale ne a ne přijít.

Ve druhé polovině roku 2007 jsem při brouzdání po internetu narazil na web firmy, která se věnovala elektronickým aukcím a hledala partnery pro prodej svého aukčního softwaru.

Chtěl jsem dělat něco kolem firemního nákupu, kterému rozumím a mám tu práci rád. Takže v listopadu 2007 slovo dalo slovo já se rozhodl, že začnu znovu podnikat. Oficiálně se tak stalo v únoru následujícího roku.

Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš

Stejně jako v prvním případě jsem i tentokrát začínal od nuly. Rozdíl tu však byl, a to podstatný.

V devadesátém druhém roce jsem neměl s podnikáním žádné zkušenosti a absolutně jsem nevěděl, do čeho jdu. Měl jsem však dostatek energie a ochotu tvrdě pracovat.

Ve druhém případě jsem již měl adekvátní vzdělání a dostatek životních i pracovních zkušeností. Proto jsem věděl, že začít podnikat od nuly rozhodně nebude žádná procházka růžovou zahradou.

Tvrdá realita však nepříjemně a mnohonásobně překonala veškerá má očekávání.

Velmi rychle jsem přišel na to, že prodávat fyzické produkty, navíc rychloobrátkové zboží, je úplně něco jiného než prodávat software a s ním spojené služby.

První příjem jsem měl až po tři čtvrtě roce podnikání, a to jsem opravdu nečekal. Asi nemusím zdůrazňovat, že to byla hodně velká zkouška.

Kdo hledá, najde

Nejen proto jsem hledal další činnost, která by vhodně doplňovala prodej eAukčního softwaru, konzultace na témata spojená s organizací a realizací různých výběrových řízení a realizací výběrových řízení na klíč.

Ani nevím, jak mě napadlo, že bych mohl přednášet v kurzech zaměřených na firemní nákup.

A tak jsem navázal spolupráci s řadou předních vzdělávacích společností. Připravil jsem dva semináře, které tyto firmy zařadily do svého portfolia a v dubnu 2009 jsem poprvé lektoroval první seminář.

Bohužel, v mnoha případech se vzdělávacím firmám na semináře nepřihlásil dostatečný počet lidí pro jejich otevření, a tak je rušily.

Proto jsem se počátkem roku 2013 rozhodl, že se kromě lektorské činnosti budu rovněž věnovat jejich organizování a prodeji. K tomuto účelu jsem potřeboval webové stránky a prodejní systém.

Z počátku jsem vůbec nevěděl, jak na to.

Objednejte dva semináře a získejte bonus 2 000 Kč. Zobrazit podmínky akce >>

CHCI SE PODÍVAT, JAK ZÍSKAT BONUS

Učit se, učit se, učit se

Jednoho dne mi přišel e-mail s nabídkou video kurzů Davida Kirše. Přihlásil jsem se a ihned jsem pochopil, že je to přesně to, co potřebuji.

V jeho kurzech jsem se postupně naučil, jak mají vypadat prodejní webové stránky, jak dělat e-mail marketing a obsahový marketing.

Inspiraci jsem rovněž čerpal z mnoha jiných zdrojů. Učil jsem se, jak napsat eBook, jak psát články na blog, jak dělat videomarketing, jak dělat marketing na internetu, jak budovat značku nebo jak spravovat webové stránky.

A protože jsem měl zájem rozvíjet se nejen v uvedených oblastech, ale především ve firemním nákupu, absolvoval jsem také celou řadu kurzů u předních amerických vzdělávacích organizací, jako je American Purchasing Society nebo Next Level Purchasing.

Na každém konci je nový začátek

Při studiu jsem načerpal cennou inspiraci, kterou jsem nechtěl nechat ležet ladem, a tak jsem postupně rozšiřoval nabídku svých seminářů. Z původních dvou kurzů se jejich počet rozrostl, a proto jsem se koncem roku 2015 rozhodl primárně zaměřit na tuto činnost.

Jak šel čas, postupně jsem byl oslovován se žádostmi na analyzování firemního nákupu a pomoc při jeho zlepšování.

Proto jsem si vyvinul metodiku, která mi pomáhá rozebrat firemní nákup do šroubku a umožňuje mi klientům doporučit, jak mají nákup lépe řídit, organizovat a posouvat na vyšší úroveň.

The Show Must Go On

Přestože mé vyprávění v tomto okamžiku končí, můj příběh ale zdaleka ne. A jak bude pokračovat? To sledujte na mém blogu a stránkách Excelentní nákup.

Na jaře příštího roku zde najdete zbrusu nový seminář. Asi nemusím zdůrazňovat, že udělám vše pro to, aby byl excelentní. A na blogu zpravidla jednou měsíčně najdete nový článek.

Líbil se vám tento článek? Zmáčkněte tlačítko „To se mi líbí“ či „Share“. Uděláte mi tím radost. 

Jarda Cirkovský

Podobné články

ebook o firemním nákupu a e-aukcích

Nejlepší vyjednávač je váš počítač

Podrobný návod, jak realizovat úspěšné výběrové řízení

X

© Benefico s.r.o. • Všechna práva vyhrazena • • Google+

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top