Pomůžeme vám ušetřit finanční prostředky a zvýšit úroveň vašeho firemního nákupu

Přínosy elektronické aukce

Nakupte díky elektronické aukci různé komodity až o 20 % levněji a služby až o 60 % levněji.

3 největší přednosti elektronických aukcí

E-aukce změní váš nákup v těchto oblastech:

  1. Výběrové řízení proběhne velmi rychle a efektivně.
    Ušetříte až 50 % času jinak nutného na celý proces výběrového řízení.  Až o 50 % snížíte také své procesní náklady na realizaci řízení.
  2. Komodity a služby nakoupíte za skutečně tržní ceny.
    Díky přirozené soutěživosti dodavatelů ušetříte až 60 % ceny. Dodavatelé mají navíc možnost své nabídky v průběhu celého řízení upravovat, čímž se dosáhne nejlepší možné ceny.
  3. Máte jistotu naprosté transparentnosti.
    Online výběrové řízení zvyšuje jeho důvěryhodnost a upevňuje stabilitu vztahů s dodavateli. Proces kontroly nastavíte podle svých potřeb a po skončení e-aukce vám e-aukční software umožní vytištění protokolů o průběhu e-aukce.

Chcete se dozvědět více? Sjednejte si schůzku

Kolik času a peněz s e-aukcí uspoříte?

Základem efektivního využití e-aukce je nakupovaný objem, který musí být zajímavý pro dodavatele (aby se o zakázku „poprali) a i pro vyhlašovatele (aby se mu e-aukce ekonomicky vyplatila). Náklady na ni by měly být několikrát nižší než uspořené prostředky. Hranice „rentability“ záleží na poptávaném výrobku, materiálu nebo službě a dlouhodobosti kontraktu.

Spočítejte si rentabilitu e-aukce na příkladu:

  1. Vycházejme z předpokladu, že průměrné šetření e-aukcí je 10 %. My zůstaneme více při zemi a budete počítat s polovinou, tzn. s 5 %.
  2. Nyní vezměte celkovou sumu vašeho nákupu a z ní vypočítejte 5%.
  3. Teď sami vidíte, jestli vám taková neplánovaná úspora stojí za pozornost.

K tomu je také třeba připočíst úsporu času a mzdových prostředků vynakládaných na realizaci výběrových řízení klasickým způsobem. Zkušenosti ukazují, že dochází k významnému zkrácení délky realizace výběrového řízení a úspora se pohybuje v rozsahu více než 50%.

Jak dosáhnout zvýšení atraktivity e-aukce?

Dosáhněte větší atraktivity e-aukce a získejte více soutěžících:

Jaký je minimální počet účastníků pro úspěšnou e-aukci?

Praxe ukázala, aby e-aukce proběhla úspěšně, bylo by dobré, aby se jí účastnili nejlépe minimálně tři potenciální dodavatelé se srovnatelnou nabídkou, požadovanými certifikacemi a referencemi.

Důležité je také to, aby mezi účastníky e-aukce nebylo jednoduše možné jednat ve vzájemné dohodě. To je právě významná výhoda e-aukce oproti off-line aukci pořádané sezváním dodavatelů na jedno místo.

V případě on-line výběrových řízení (v e-aukci) o sobě dodavatelé navzájem vůbec nemusí vědět a riziko jejich domluvy na bojkotování aukce se snižuje na minimum.

E-aukční software = naprostá transparentnost

E-aukční software je nástroj, pomocí něhož můžete nákup delegovat a zároveň jej mít stále pod kontrolou. Díky jen velmi a velmi komplikované možnosti ovlivnění způsobu hodnocení obdržených nabídek je on-line výběrové řízení transparentní jak pro jeho vyhlašovatele, tak pro jeho účastníky.

Každý krok e-aukce je pečlivě monitorován a zaznamenáván v protokolu o průběhu e-aukce, který její účastníci obdrží. V záznamech se dají dohledat všechny jednotlivé kroky od zadání vstupních dat, rozesílání pozvánek až po konečné poděkování vyhlašovatele jednotlivým soutěžícím.

>> Sjednat si schůzku

Nejlepší vyjednávač je váš počítač

» Elektronická kniha ke stažení ZDARMA

» Podrobný návod, jak realizovat úspěšné výběrové řízení

ebook o firemním nákupu a e-aukcích

© Benefico s.r.o. • Všechna práva vyhrazena • • Google+

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top