Pomůžeme vám ušetřit finanční prostředky a zvýšit úroveň vašeho firemního nákupu

Firemní nákup – proč je důležitý

Publikováno: 3. 5. 2014 | rubrika: Firemní nákup

Jak je ve vaší společnosti vnímán firemní nákup? Má oddělení nákupu stejnou důležitost pro firmu jako například oddělení marketingu, prodeje či výroby? Toto jsou otázky, které kladu účastníkům snad na každém semináři. Přibližně sedmdesát procent dotazovaných mi odpovídá stejně: „Nejsme tak důležití jako jiná oddělení.“

Čím to je, že se oddělení nákupu netěší ve většině společností dostatečné vážnosti? Vždyť každá zbytečně utracená koruna znamená o korunu méně zisku a každá ušetřená koruna přináší o korunu větší zisk.

Toto pravidlo zná snad každý začínající podnikatel, a proto delegování realizace firemního nákupu na zaměstnance bývá jednou z posledních činností, které se majitelé malých firem vzdávají.

Moje vlastní osobní zkušenost mi říká: Jednou z možných příčin může být i to, že nákupčí zpravidla neumí prodávat výsledky své práce.

Dovolte mi položit vám následující tři otázky:

Je velmi pravděpodobné, že když se zvýší prodej firmy o 15 procent:

Nyní se pojďme podívat na další  tři otázky:

Možná, že vaše odpovědi budou znít takto:

Pokud zní vaše odpovědi opravdu takto, pak se ale není čemu divit, že oddělení nákupu nemá takovou váhu a je jen na vás, zdali a jak se to změní – jak bude v budoucnu toto oddělení vnímáno.

Na velmi jednoduchém ilustrativním příkladu si ukážeme, že zvýšením obratu o 15 procent a snížením nákupních cen o tři procenta můžete v konečném důsledku dosáhnout stejného efektu. (Přesný výpočet se případ od případu liší. Pro zjištění skutečného stavu, odpovídajícího podmínkám vaší společnosti, vám doporučuji obrátit se na vaše ekonomické oddělení.)

Sleva vs zvýšení prodeje

Co tedy můžete dělat, abyste zvýšili význam vašeho firemního nákupu a povědomí o jeho důležitosti?

Tomuto tématu jsem se také věnoval v článku Interní zákazník – mocný pán nebo rovnocenný spolupracující kolega oddělení nákupu?

Něco k zamyšlení

Vedení firmy by mělo zaměstnat a zaplatit nejlepší nákupčí, kteří jsou k dispozici, a vytvořit jim nejlepší možné pracovní podmínky. Protože pokud se tak nestane, firma za to stejně jednou zaplatí.

Když chcete vědět víc

Líbil se vám tento článek? Zmáčkněte tlačítko „To se mi líbí“ či „Share“. Uděláte mi tím radost. 

Jarda Cirkovský

Přečtěte si také

Nejdůležitější novinky ze světa firemního nákupu na váš e-mail

Chcete mít přehled o trendech, novinkách, nebo získávat tipy ze světa firemního nákupu?


X

© Benefico s.r.o. • Všechna práva vyhrazena • • Google+

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top