Pomůžeme vám ušetřit finanční prostředky a zvýšit úroveň vašeho firemního nákupu

Jak mi můj nejúspěšnější seminář změnil život

Publikováno: 22. 1. 2016 | rubrika: Příběhy

14774842_s

Povím vám příběh svého nejúspěšnějšího semináře – Strategické řízení nákupu a strategie nákupu – který navštívilo již 461 lidí a jak mi doslova změnil život. Jako v zrcadle se v něm odráží i můj osobní příběh.

Je za 5 minut 9 …

… a za chvíli to začne. Jsem nervózní. Hlavou se mi honí pochybnosti, jestli to zvládnu. Nemohu se ubránit otázkám: Bude se jim to líbit? Co na to řeknou? Bude je to bavit?

Snažím se uvědomit si, jestli mi už někdy bylo hůře. Ano, bylo. Před deseti lety při mé první velké prezentaci před vedením firmy. Tehdy jsem jako Category Manager obhajoval výsledky své práce. Byl to snad můj nejhorší pracovní zážitek (přečtěte si jej).

A teď? Desítky hodin příprav, dlouhé měsíce studia, osmnáct let praxe. Té nervozitě se ale stejně nedá zabránit. Dneska se ukáže, jstli na to mám.

Jak to vše začalo

22244254_sPřibližně rok a půl po sametové revoluci, plný nadšení z pádu totalitního režimu a vidiny nové, lepší budoucnosti, jsem se rozhodl opustit jisté a teplé místo v socialistickém státním podniku a s minimální znalostí angličtiny jsem si našel práci ve velkoobchodní firmě v Holandsku.

Tak jsem se dostal do oblasti logistiky, obchodu a nákupu.

Od té doby jsem ušel dlouhou cestu – byl jsem spolumajitelem úspěšné velkoobchodní firmy, ochutnal jsem tvrdou školou a prostředí mezinárodních řetězců, pracoval jsem pro české obchodní i výrobní firmy ať soukromé či státní.

Učit se, učit se, učit se

17532542_s

Psal se rok 2000 a já jsem toho času zastával pozici Category Manager v mezinárodním řetězci.

V té době jsem začal nabývat přesvědčení, že spoléhat se pouze na intuici a selský rozum nemusí být vždy nejlepší řešení.

Proto jsem se poohlížel po nějakém vhodném vzdělání.

Vybral jsem si OPEN UNIVERSITY CR, BUSINESS SCHOOL a v roce 2001 jsem na této škole začal studovat program MBA. Po dokončení pěti modulů jsem v roce 2006 přestoupil na brněnskou soukromou vysokou školu BIBS, abych zde studium dokončil.

Toto rozhodnutí se časem ukázalo jako správné. Forma studia zde byla poněkud odlišná a mně osobně více vyhovovala. Velkou výhodou pro mě byla možnost zvolit si téma zkoušek některých předmětů. Vybral jsem si problematiku firemního nákupu.

Abych úspěšně absolvoval jednotlivé zkoušky, tak jsem musel číst různou odbornou literaturu. Díky tomu se mi do ruky dostaly knížky s tématikou nákupu. A protože práce v nákupu mě bavila, bavilo mě i vzdělávání v této oblasti.

Selský rozum a intuice nestačí

22240272_s

Zjistil jsem, že sice mám dlouholetou praxi v nákupu, ale prakticky žádné teoretické základy, na kterých bych mohl stavět a opírat se o ně.

Vůbec jsem netušil, že existují nějaké osvědčené metody či analytické nástroje. Nevěděl jsem nic o postupu tvorby strategie.

Nedokázal jsem říct, proč je důležité se jí zabývat a co mi přinese. Neuměl jsem definovat klíčové činnosti, kterým je nutné věnovat pozornost.

Postupně tak, jak jsem skládal zkoušky, jsem zjišťoval, jak málo jsem toho v minulosti o nákupu věděl.

Když nevíte, že nevíte, tak prostě nevíte.

Protože mě problematika firemního nákupu začala velmi zajímat, přečetl jsem celou řadu knih a různých článků věnovaných prodeji, nákupu či vyjednávání.

Dále jsem se zúčastnil mnoha kurzů, seminářů či on-line tréninků v Čechách, Německu a USA. Do svého vzdělání jsem v souhrnné hodnotě investoval přibližně 490 000 Kč.

Na druhou stranu jsem se přesvědčil, že díky používání zdravého selského rozumu jsem hodně věcí dělal správně. Dříve jsem ale neměl dostatek informací a znalostí, abych to dokázal posoudit či abych to dokázal prodat vedení. Bohužel této činnosti jsem se příliš nevěnoval.

Spojení praxe a teorie

18492519_s

Logickým vyústěním pak bylo, že i téma mé disertační práce jsem zaměřil na nákup, na vytvoření a zavedení nové koncepce centrálního nákupu.

Vlastně jsem popisoval to, co se shodovalo s mou tehdejší pracovní náplní a navazovalo na tu předchozí.

Disertační práce dopadla velmi dobře a můj „strážný anděl“, pan profesor, mi navrhoval, abych ji vydal knižně.

To člověka samozřejmě potěší, ale upřímně, neměl jsem na to odvahu. Neměl jsem odvahu „jít s kůží na trh“. Úcta ke všem těm autorům různých skvělých knih mi nedovolila něco takového udělat.

Změna je život a život je změna

13416428_s

Dalším důležitým obdobím byl rok 2009. Rok jsem znovu podnikal a v rámci svého marketingu jsem sáhl po disertační práci, abych z ní vytvořil prezentaci pro seminář, který jsem nazval Strategické řízení nákupu a strategie nákupu. 

A protože o seminář byl zájem (k datu vydání článku jej navštívilo 461 lidí), vytvořil jsem postupně další kurzy. S jejich přibývajícím počtem, a především počtem hodin pře auditoriem, se zvýšila moje schopnost prezentovat a zmizela i nervozita.

Cesta, kterou jsem musel projít, abych úspěšně zakončil studium MBA a posléze z disertace vytvořil prezentaci pro můj nejúspěšnější seminář, my doslova změnila život a především pohled na oblast nákupu.

Uvědomil jsem si, proč je nákup pro firmu důležitý a jaká je jeho přidaná hodnota. Bohužel se však stále setkávám s tím, že ne všechny firmy mu věnují dostatečnou pozornost a mnoho z nich jej opomíjí. Přestože je to nejlevnější zdroj zisku.

Je za 5 minut 9 …

Jarda Cirkovský I

… a za chvíli to začne. Jsem o 5 let zkušenější. Lidé si sedají na svá místa a já se těším, že je naučím něco nového.

Něco, na co by možná ani sami nepřišli nebo by jim to trvalo roky. Něco, co jim pomůže dělat jejich práci lépe a dosahovat lepších výsledků.

Těším se, že se budeme vzájemně  inspirovat, obohacovat a sdílet svoje znalosti a zkušenosti, protože nákup nemá jen jedno řešení.

Praktické zkušenosti získané vlastní nákupní praxí, znalosti nabyté systematickým a dlouhodobým vzděláváním mi pomáhají vybírat nejdůležitější a nejpřínosnější informace vztahující se k nákupu a používat je ve svých seminářích.

Ty absolvovalo již  1 223 nákupčích. A CO ŘÍKAJÍ ÚČASTNÍCI? To se už podívejte sami.

Líbil se vám tento článek? Zmáčkněte tlačítko „To se mi líbí“ či „Share“. Uděláte mi tím radost. Také se podívejte na další články v pravém sloupci označeném RUBRIKY =>.

Jarda Cirkovský

Vezměte osud do vlastních rukou a rozšiřte si obzor!

Přihlaste se na kvalitní a praktické semináře:

Komentáře

  1. Jaromír Čech 27.1.2016

    Článek je opravdu zajímavý. Přeji vám mnoho dalších úspěchů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Nejlepší vyjednávač je váš počítač

Podrobný návod, jak realizovat úspěšné výběrové řízení

ebook o firemním nákupu a e-aukcích

X excelentninakup-200x2001

© Benefico s.r.o. • Všechna práva vyhrazena • • Google+

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top