Pomůžeme vám ušetřit finanční prostředky a zvýšit úroveň vašeho firemního nákupu

Co odlišuje úspěšného šéfa od neúspěšného?

Publikováno: 27. 6. 2015 | rubrika: Osobní rozvoj, Vedení lidí

„Tak jste to konečně pochopil!“, řekl mi můj nadřízený, když jsem mu předával svoji výpověď. Dlouho jsem váhal, měl jsem tu práci rád a bavila mě. Výsledky jsem měl dobré, ale nakonec jsem se rozhodl, stejně jako další kolegové, z firmy odejít. Paradoxní na tom všem bylo, že jeho mise skončila předčasně, náhle a především velmi neslavně asi 14 dní poté.

Stalo se vám, že váš nadřízený byl tak špatný, že jste kvůli němu raději odešli a změnili místo? Prostě je to tak, není šéf jako šéf. Proč je někdo rozený lídr, který má přirozenou autoritu, a jiný ve vedoucí pozici selhává? Lidé pod vedením nevhodného nadřízeného nepřicházejí s novými nápady a dělají jen to, co musí – to, co jim je uloženo.

Na toto téma jsem položil pět otázek Lence Olšanské, která je lektorkou, koučkou a konzultantkou osobního a týmového rozvoje. V oblasti řízení lidí má mnohaleté zkušenosti.

Čím se liší úspěšný vedoucí od toho neúspěšného?

Znalostmi, zkušenostmi a tím, že dobře vede svůj tým. Hlavním cílem vedoucího týmu je dosáhnout požadovaných výsledků a v mezích možností zabezpečit rozvoj svých lidí. To znamená především efektivně delegovat a hodnotit výkon a chování pracovníků.

Na jaké klíčové činnosti úspěšný manažer nesmí zapomínat?

Na nastavení kontroly a správné poskytování zpětné vazby. Obojí se děje sporadicky, přitom to nejvíce ovlivňuje kvalitu odvedené práce a motivaci lidí.

Jakou nejčastější chybu manažeři dělají?

Častou chybou je, že manažer předpokládá, že všichni vědí to, co ví on, a že přemýšlí stejně jako on. Bez zpětné vazby lidé přesně nevědí, čemu mají věnovat úsilí a čas, a tak někdy věnují práci více času, než je užitečné, a někdy zase dělají činnosti „pro dobrý pocit“ bez ohledu na to, jaký to má vliv na plnění cílů. Manažer není spokojen a pracovníci se cítí přetíženi.

Co poradit manažerům, aby věděli, co přesně dělají jejich podřízení?

Poslední dobou se více a více setkávám s tím, že vedoucí týmu potřebuje umět fungovat v několika rolích. „V jednom okamžiku“ je v roli manažera, facilitátora a kouče, tedy osobnosti, která má know-how a která také umí pracovat s potenciálem týmu, řídit diskusi, pomáhat řešit problémy, podporovat vzájemnou zpětnou vazbu a koučovat.

A čím mohou zvýšit efektivitu a výkonnost svých podřízených?

Když si jednotliví členové týmu vzájemně poskytují zpětnou vazbu, mohou vystoupit z navyklých stereotypů v myšlení a jednání, a tím výrazně zvýšit efektivitu spolupráce.

Rozhovor s Lenkou Olšanskou vedl Jaroslav Cirkovský.

Podobněji se otázkám vedení lidí věnuje seminář Rozdíl je ve vedení lidí.           >> PODÍVEJTE  se na program a ZAREGISTRUJTE se na něj.

Nejdůležitější novinky ze světa firemního nákupu na váš e-mail

Chcete mít přehled o trendech, novinkách, nebo získávat tipy ze světa firemního nákupu?


X

© Benefico s.r.o. • Všechna práva vyhrazena

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby

Top